21 grudnia 2010

Nieporządne porządki

Tegoroczne porzadki swiateczne uwazam za zakonczone. Nie jestem calkowicie zadowolona, bo czuje jakis niedosyt. W moim rodzinnym domu zawsze trwaly kilka dni i po nich akurat czulam sie padnieta. Tym wieksza byla wiec radosc kiedy sie zakonczyly.
Tutaj rowniez doprowadzenie mieszkania do ladu zajelo mi sporo czasu, ale czegos mi w tym wszystkim brakowalo.
Moze dlatego, ze prawdziwa atmosfere swiat trzeba sobie stworzyc samemu, a w Polsce ona po prostu zewszad promieniuje.

Poza tym co to za porzadki bez trzepania dywanu.
Wlasnie jedna z rzeczy, ktorych mi tutaj brakuje to trzepak czyli najlepsze urzadzenie do odkurzania jakie kiedykolwiek istnialo.
Z Polski pamietam tez, ze kiedy napadalo duzo swiezego sniegu to wszyscy gromadnie wychodzili trzepac na nim dywany. Pozniej spacerujac po osiedlu dalo sie zauwazyc wszedzie brudne slady.
Nadal tak jest? No chyba, ze to byl tylko lubelski zwyczaj.
Byc moze teraz nikt sobie nie zawraca glowy zwijaniem dywanu, bo wszyscy maja turbo odkurzacze z wersja pioraca. Ja takiego nigdy miec nie bede. Predzej sobie trzepak przed blokiem postawie.


A pokusie nie moglam sie oprzec i choinke ubralam juz tydzien temu. Niestety nie jest to taki luksus jak w Waszym przypadku, bo moja jest sztuczna.
Z tego co wiem sprzedaz zywych choinek w Hiszpanii nie istnieje, co mnie nawet nie dziwi bo niby skad mieliby je wycinac skoro lasow na polwyspie iberyjskim jest jak na lekarstwo.







Teraz po ciezkim dniu siorbie herbate z doskoku...
I to nie byle jaka, bo specjalna mieszanke na zimowe dni, ktora dostalam od moich znajomych Finów.




Walizki juz prawie spakowane bo jutro wyruszam tam gdzie, przy minusowych temperaturach jest snieg. Miejmy nadzieje, ze utrzyma sie chociaz kilka dni.

I zeby nie powielac pospolitego sloganu "Wesolych Swiat" to zycze Wam Przewesolych i Sytych Swiat oraz zeby nawet tak prozaiczne czynnosci jak trzepanie dywanu dostarczaly Wam wiele radosci.

12 komentarzy:

  1. Agatko ja tez mam sztuczna choinke, nie istnieja tu "planatacje" tych drzewek pod wycinke specjalnie na swieta. Lasow tez brak podobnie jak u Ciebie. Zywe mozna dostac w Ikea! Ja mam kota wiec wybralam jednak sztuczna zeby sie nie wdrapywal i nie grzebal w piasku;-)
    zycze Ci wesolych i zdrowych Swiat!!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Agata a ja mam choinkę sztuczną i druga pachnącą moim lasem za domem :)))
    podobne trzepanie dywanów znam z dzieciństwa ( mieszkam w Małopolsce ) teraz ta 'tradycja' chyba znikła , bo są super odkurzacze i jeszcze pralnie :)
    Kochana co do życzeń to niech będzie na minusie tam gdzie sie wybierasz i niech te święta będą cudowne, pełne ciepłej atmosfery :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne poduchy i narzuta, też szukam jasnej, bo moje stare meble 'poteściowe' są czarne :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Agato, każda piękna!
    Dziękuję za nastrojowe zdjęcia i życzę Ci wspaniałych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Agatko nie najważniejsza jest sama choinka a to jak my ją postrzegamy:). Twoja mimo,że nie jest prawdziwa to ta "sztuczność" wcale nie odbiera jej uroku, piękne dekoracje i poduszki.
    A trzepanie dywanów to znam z dzieciństwa i szczerze tego nie lubię:), zawsze największy do czepania dywan mi się dostawał:)
    Pozdrawiam cieplutko i życzę Ci szerokiej drogi...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ladnie u Ciebie! I tak nastrojowo!
    Oj, za trzepakiem tez tesknie, nie ma tu i nie bedzie! My mamy jakie polskie geny sprzatajace w sobie, prawda? Bez tego to nie swieta! Tez juz troche padam na nos.

    Zycze Ci rowniez milej atmosfery swiatecznej i udanego urlopu!
    Sciskam!

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale u Ciebie jest przyjemnie...jak zawsze bardzo mi się podoba...piękne masz poduchy na kanapie!

    Agatko, ja Ci życzę spokojnych, radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia!

    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesołych Świąt. Rodzinnej atmosfery i ciepłych rozmów przy Wigilijnym stole, wspaniałych prezentów,uśmiechu od ucha do ucha, szczęścia i pomyślności.

    Pozdrawiam piernikowo Patti.:))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownych, radosnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Agatko Zdrowych Radosnych Świąt Bożego Narodzenia spędzonych w gronie najbliższych.

    OdpowiedzUsuń